بازدید 16835
پیمانه اقتصادی؛

ماسک‌های صادراتی به داخل کشور برمی‌گردد/ با شیوع ویروس کرونا؛ سقف روزانه کارت به کارت افزایش یافت / پوتین: قیمت کنونی نفت قابل قبول است/ احتمال سقوط قیمت نفت به ۳۰ دلار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازگشت شاخص کل بورس به روند مثبت، سهام آرامکو کاهش یافت، افزایش سرمایه پرسپولیس و استقلال برای ورود به بورس، دلار در صرافی‌های بانکی با گرانی همراه شد، سکه به پنج میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید، بازار سقوط قیمت طلا را باور ندارد، آخرین وضعیت گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ و چوب حراج رنو بر نمایندگی‌ها را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 01 March 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازگشت شاخص کل بورس به روند مثبت، سهام آرامکو کاهش یافت، افزایش سرمایه پرسپولیس و استقلال برای ورود به بورس، دلار در صرافی‌های بانکی با گرانی همراه شد، سکه به پنج میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید، بازار سقوط قیمت طلا را باور ندارد، آخرین وضعیت گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ و چوب حراج رنو بر نمایندگی‌ها را در بر دارد.

بازگشت شاخص کل بورس به روند مثبت

روز گذشته، شاخص بورس تهران، متاثر از برخی عوامل همچون کورنا ویروس و عقب نشینی بازار‌های جهانی با افت مواجه شد، لیکن امروز با رشد حدود ۱۰ هزار واحدی به ارتفاع ۵۱۵ هزار واحدی بازگشت، این موضوع حقیقتی را روشن می‌کند که ادبیات بازار سرمایه با توجه به فتح الفتوحات جدید متفاوت شده و اصلاح ۱۸ هزار واحدی یا رشد ۲۰ هزار واحدی دیگر با توجه به رقم شاخص طبیعی است؛ هرچند اعمال اصلاحاتی در حجم مبنا این دورنما را که در روز‌های آتی رشد شاخص ملایم‌تر شود را نیز به فعالان این بازار می‌دهد.

به گزارش نبض بورس، شاخص کل بورس با رشد ۹۷۸۲ واحدی در ارتفاع ۵۱۵ هزار و ۵۸۳ واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی با افزایش ۲۶۰۷ واحدی رقم ۱۳۷ هزار و ۴۵۱ واحدی را نمایش داد و شاخص کل هم وزن با تقویت ۴۸۸۴ واحدی به ارتفاع ۱۷۴ هزار و ۴۷۰ واحدی بازگشت، شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد ۳۲۵۱ واحدی رقم ۱۱۶ هزار و ۱۵۰ واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص آزاد شناور با جهش ۱۴۲۸۸ واقعی در ارتفاع ۶۵۰ هزار و ۳۱۵ واحدی ایستاد و شاخص بازار اول با رشد ۵۸۷۳ واحدی رقم ۳۶۲ هزار و ۸۷ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار دوم با پرواز ۲۵۴۲۲ واحدی به کانال یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۶۶ واحدی صعود کرد. ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۴۵۰۸.۴ میلیارد تومان و ناشی از جابجایی بیش از ۶ میلیارد و ۴۷۳ میلیون برگه سهم طی ۷۰۲ هزار و ۹۹۵ نوبت معاملاتی بود. نماد‌های شیمیایی با ارزش معاملاتی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در داد و ستد‌های امروز، بیشترین گردش نقدینگی را از آن خود کردند.

سهام آرامکو کاهش یافت

سهام شرکت آرامکو عربستان با رسیدن به ۳۲.۵۰ ریال (۸.۶۶ دلار) در معاملات میان روز یکشنبه، پایین‌ترین سطح خود را از زمان آغاز حضور در بازار تجربه کرد. به نقل از رویترز، سهام آرامکو پس از ثبت رکورد عرضه اولیه سهام، به دلیل سقوط بهای نفت ناشی از افزایش نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، معادل ۲.۵۵ درصد کاهش پیدا کرد. آخرین رکورد پایین سهام این شرکت سعودی ۳۲.۶۰ ریال بود. با این حال قیمت فعلی سهام آن همچنان از بهای عرضه اولیه سهام این شرکت (۳۲ ریال) بیشتر است. غول نفتی دولتی عربستان در جریان بزرگ‌ترین عرضه سهام اولیه جهان با فروش ۱.۷ درصد از سهام خود، ۲۹.۴ میلیارد دلار سود کرد.

افزایش سرمایه پرسپولیس و استقلال برای ورود به بورس

به گفته معاون وزیر ورزش، سرمایه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای ورود به بورس، با واگذاری مالکیت ساختمان‌های آن‌ها و ورزشگاه‌های‌شان افزایش خواهد یافت. جمشید تقی زاده گفت: خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس روند خوبی را طی می‌کند و توانستیم مجمع عمومی دو باشگاه را بدون مشکل برگزار کنیم. وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال در زمان آقای دادکان کار ارزشمندی کرد و دو ساختمان بنام این دو باشگاه خرید که سند آن‌ها هنوز به نام فدراسیون فوتبال ایران است.
تقی زاده گفت: انشاءالله در مجمع آینده فدراسیون فوتبال با واگذاری مالکیت ساختمان این دو باشگاه از فدراسیون به استقلال و پرسپولیس همینطور دو ورزشگاه درفشی فر و مرغوبکار، سرمایه آن‌ها برای ورود به بورس افزایش خواهد یافت و شرایط بهتری پیدا می‌کنند. مسئول پیگیری و مذاکره برای واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: البته اموال دیگری هم از این دو باشگاه کشف شده از جمله پنج آپارتمان متعلق به پرسپولیس که مقرر شد با انتقال مالکیت و اسناد به دارایی‌های پرسپولیس اضافه شود. /مهر

معاون فنی گمرک: ماسک‌های صادراتی به داخل کشور برمی‌گردد

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران با صدور بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی، صادرات تمامی تجهیزات پزشکی را ممنوع اعلام و درخواست عودت محموله‌های صادراتی به داخل کشور را ابلاغ کرده است.

در بخشی از این بخشنامه آمده است: کلیۀ گمرکات کشور نسبت به اِعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ابلاغی طی بخشنامه‌ها و مصوبات مختلف درخصوص رویۀ صادرات در حوزه‌های: تجهیزات پزشکی مانند ماسک، لباسِ گان، دستکش؛ محصولات بهداشتی مانند آب ژاول، ضدعفونی کننده ها، صابون، مایعات شوینده، الکل و …؛ نساجی و سلولزی مانند منسوج نبافته، کاغذ تیشو، دستمال کاغذی و بهداشتی و… اقدام نموده و نیز بررسی‌های لازم درخصوص تعیین تکلیف اقلام صادراتی مذکور که به گمرکات کشور رسیده است، در راستای عودت این کالا‌ها به داخل کشور صورت پذیرد.

توجه به این نکتۀ مهم ضروری است که ضمن رصد این اقلام توجه شود اماکن گمرکی و انبار‌های مربوطه، تبدیل به محلی برای دپوی این کالا‌ها نشود و به محض ابطال اظهارنامه‌های صادراتی اقلام صدرالذکر متعاقب درخواست ارائه شده از سوی صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آنها، تمهیدات لازم در راستای عودت این کالا‌ها به داخل کشور اندیشیده شود و تصویری از احکام صادره با ذکر مشخصات کالا‌های عودت داده شده، به این حوزۀ معاونت ارسال تا در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده شود.

دلار در صرافی‌های بانکی با گرانی همراه شد

در معاملات امروز بازار ارز، در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۵۰۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۵۱۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز شنبه، ۲۵۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به نرخ ۱۶۳۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز شنبه، همانند دلار ۲۵۰ تومان افزایش دارد.

سکه به پنج میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با رشد حدود ۲۷۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به بهای پنج میلیون و ۷۷۰ هزار تومان فروخته شد. بر این اساس، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در ساعت ۱۳ امروز به قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۶۰ هزار تومان داد و ستد شد. علاوه بر این هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۸۲ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۵۲۳ هزار تومان به فروش رسید. /ایرنا

بازار سقوط قیمت طلا را باور ندارد

شرکت کنندگان در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز با وجود ریزش سنگین قیمت‌ها در معاملات جمعه، خوش بینی خود را از دست نداده و انتظار دارند این فلز ارزشمند در معاملات هفته جاری روند افزایشی خود را بازیابد. به گزارش ایسنا، طلا که در آغاز هفته گذشته به مرز ۱۷۰۰ دلار نزدیک شده بود، با ریزش سنگینی که روز جمعه با وجود سقوط بازار‌های سهام پیدا کرد، همه را متعجب کرد. شاخص داوجونز بازار آمریکا روز جمعه برای سومین بار در هفته گذشته به دلیل شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به شیوع سریع ویروس کرونا ۱۰۰۰ واحد سقوط کرد. مهمترین عامل تاثیرگذار در هفته جاری، همچنان شیوع ویروس کرونا به خصوص اخبار مربوط به گسترش این ویروس در اروپا و آمریکای شمالی خواهد بود. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ تن شرکت کردند که از میان آن‌ها هفت تن معادل ۴۷ درصد افزایش قیمت طلا و پنج تن معادل ۳۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. سه نفر معادل ۲۰ درصد هم نظری نداشتند. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز، ۱۶۱۹ تن رای دادند که بیشترین تعداد در دو سال و نیم گذشته بود. از میان آن‌ها ۱۰۷۹ تن معادل ۶۷ درصد افزایش قیمت و ۳۰۳ تن معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند، در حالی که ۲۳۷ نفر معادل ۱۵ درصد نظر خنثی داشتند.

با شیوع ویروس کرونا؛ سقف روزانه کارت به کارت افزایش یافت

بانک مرکزی با هدف مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقداماتی را برای تسهیل استفاده مردم از درگاه‌های غیر حضوری به نظام بانکی ابلاغ کرد.

اقدامات ابلاغ شده به نظام بانکی به این شرح است:

۱. سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپرداز‌ها از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدا هر کارت به پنجاه میلیون ریال افزایش یابد. لازم به ذکر است میزان کارمزد انتقال وجه بیش از سی میلیون ریال برابر با کارمزد انتقال وجه سی میلیون ریالی است.

۲. سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت ساز‌ها از ده میلیون ریال به سی میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوءاستفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست.

۳. امکان تمدید تاریخ انقضا کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری سه ماه از تاریخ انقضا بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام شود.

۴. طبق روال سال‌های گذشته و به منظور کاهش مراجعات مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز افزایش سقف برداشت نقدی درون بانکی از دو میلیون ریال به پنج میلیون ریال بلامانع است. لازم به ذکر است این اقدام در راستای کاهش مراجعه مشتریان به شعبه و با وجود ایجاد امکان فوق ضروری است اطلاع رسانی مناسب در راستای کاهش استفاده از اسکناس به مشتریان انجام می‌شود.

۵. تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم در هر شبانه روز به شرح دستورالعمل پیوست به پنج بار افزایش یابد.

گفتنی است، رعایت مفاد این بخشنامه تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام می‌شود.

گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ درباره نحوه بررسی بودجه سال ۹۹ گفت: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ نظرات خود درباره بودجه سال آینده را جمع بندی و در گزارشی تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد. علی اصغر یوسف نژاد افزود: هیات رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ را به معاونت قوانین ارجاع داده است تا این معاونت براساس وظایف و تکالیف خود گزارش مذکور را از نظر تنقیحی، مسائل نگارشی و ویرایشی بررسی کند. وی ادامه داد: معاونت قوانین مجلس گزارش کمیسیون تلفیق را، پس از بررسی برای چاپ به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌کند. یوسف نژاد تصریح کرد: ما منتظر گزارش معاونت قوانین درباره بودجه سال ۹۹ هستیم. /خانه دولت

پوتین: قیمت کنونی نفت قابل قبول است

ولادیمیر پوتین قیمت کنونی نفت را قابل قبول خواند و اعلام کرد که روسیه برای واکنش برابر هر گونه تاثیر منفی ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، از ابزار کافی برخوردار است. به نقل از خبرگزاری رسمی روسیه، رییس جمهوری این کشور در ادامه افزود: به اعتقاد وی گروه اوپک‌پلاس ساز و کاری موثر در راستای حمایت از ثبات طولانی مدت قیمت نفت بوده و علاوه بر این، به دنبال کاهش بهای جهانی نفت پس از شیوع کرونا، مسکو باید خود را برای سناریو‌های مختلف بازار نفت آماده کند.

احتمال سقوط قیمت نفت به ۳۰ دلار

بلومبرگ: طی هفته جاری کشور‌های عضو اوپک و متحدان نفتی این گروه، تشکیل جلسه داده و درباره کاهش بیشتر عرضه نفت به بازار جهانی مذاکره خواهند کرد. پس از آنکه عربستان نتوانست روسیه را به عنوان یک تولید کننده عمده نفت متقاعد کند که این نشست را زودتر برگزار کند، حالا امیدوار است که بتواند به مسکو بقبولاند که باید به خاطر کاهش تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا عرضه نفت را کاهش داد. باید گفت که احتمالا این قضیه با موفقیت اتفاق خواهد افتاد چرا که شکست در این سیاست هزینه‌بر خواهد بود. شیوع کرونا به طور کامل بازار نفت جهانی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که قیمت نفت آمریکا حتی با رقم ۵۰ دلار در هر بشکه فاصله گرفته است.

امیلی اشفورد و پائول هورسنل، کارشناسان بانک استاندارد چارترد می‌گویند: می‌توان گفت، شکی نیست کشور‌های نفتی در نشست این هفته عرضه به بازار را کاهش خواهند داد، چون شکست در این زمینه بسیار پرهزینه است. عدم توافق اوپک و متحدان نفتی بازار را آسیب پذیر کرده و می‌تواند در کوتاه مدت قیمت نفت را به حدود ۳۰ دلار در هر بشکه کاهش دهند.

مرز‌های عراق به روی صادرکنندگان تخم مرغ باز شد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش ٦ درصدی قیمت تخم مرغ، از آغاز صادرات این کالا به عراق خبر داد. ناصر نبی پور در گفت‌وگو با مهر از کاهش حدود ٦ درصدی قیمت تخم مرغ در بازار طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ٧٧٠٠ تا ٧٨٠٠ تومان است. وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور منجر به مختل شدن صادرات این کالا به عراق شده بود، افزود: در سه ـ چهار روز اخیر، عراق مرز‌های خود را برای صادرکنندگان تخم مرغ باز کرده و صادرات این محصول از سر گرفته شده است. این مقام مسئول ادامه داد: صادرات به افغانستان نیز به شکل محدود ادامه دارد. نبی پور با بیان اینکه مشکلی در بازار تخم مرغ در آستانه شب عید نخواهیم داشت، افزود: قیمت این کالا در حدود نرخ مصوب (٧٧٤٠ تومان) باقی خواهد ماند. وی میزان صادرات تخم مرغ را از ابتدای سال تاکنون حدود ٣٥ هزارتن اعلام کرد.

چوب حراج رنو بر نمایندگی‌ها

رنو برنامه دارد تا بخشی از نمایندگی‌های خود را در فرانسه و در راستای طرح کاهش هزینه‌ها واگذار کند. رنو در واقع قصد دارد تا طبق یک برنامه مشخص و ظرف سه سال، میزان دو میلیارد یورو از هزینه‌های خود را کاهش دهد. این خودروساز فرانسوی در یک بیانیه اعلام کرد، در راستای بازسازی عملیات خرده‌فروشی خود تا ۲۰۲۴، بنا دارد ده نمایندگی خود را در فرانسه به فروش برساند و خود را برای فروش آنلاین در آینده آماده سازد.

همچنین گروه خرده‌فروشی رنو اعلام کرد، یک ساختمان خود را در منطقه پاریس به فروش خواهد رساند. به نقل از دنیای اقتصاد، این گروه که تحت مالکیت شرکت خودروسازی رنو است، هم اکنون دارای ۲۷۵ نمایندگی و ۱۲ هزار پرسنل در ۱۴ کشور اروپایی است که محصولات برند رنو، داچیا و نیسان را به فروش می‌رسانند. رنو می‌گوید که این گروه دومین شرکت بزرگ عرضه خودرو در اروپاست و مسئول ۳۵ درصد فروش در فرانسه و ۲۰ درصد فروش در اروپاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
گرانی دلار بازار کاذبی است که دولت ایجاد کرده است. متاسفانه بازار شیرین است. که فقط در دوران این دولت رواج دارد.
با وجود این بازار نیازی به سایر بازارها نیست.
بانک مرکزی به قمار خانه تبدیل شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
فقط این دولت
کمی به حافظت فشار بیار
شرم بر هواپیمایی ماهان
محلولهای ضد عفونی کننده تقلبی و ماسک های بی کیفیت وارد بازار شده

درسته که مسئولان ما در حد و اندازه اداره کشور نیستند اما فرصت طلبان و سودجویان از این مسئولان بدترند و دشمن بشریت و انسانیت و ایرانی ها هستند

از یکماه پیش در شهرهای مختلف اقدام به خرید اقلام فوق کرده اند و احتکار کردند .
استقلال وپرسپولیس وتمام باشگاههای دولتی متعلق به کل مردم ایران میباشند اصلا نبایستی امکانات این دوباشگاه را مصادره میکردند استقلال پرافتخارترین تیم آسیائی بود ولی امروز بایستی زمین تمرین گدائی کند پرسپولیس هم همینطور امکانات اولیه این دوباشگاه را برگردانید وبارای هوادارانشان هیئت مدیره تشکیل شود دیگر نیازی به مهندسی لیگ نیست مردم دیگه جامهای داخلی را قبول ندارند چون قطعا مهندسی میشوند وزارت ورزش استقلال را به این روز سیاه نشانده قهرمان آسیا رکورددار تغییر مدیریت ومربی وبازیکن شده این وزیر ورزش بدلیل بلاهائی که سر استقلال آورده بایستی برکنار ومحاکمه شود
یا خدا بدبخت شدیم... نکنه ماسکهای دست دوم میخواین بدین به ما مردم بدبخت؟!!!!!!!
بانک مرکزی با این رمزهای پویا خواسته ایمنی را بیستر کنه ولی واقعا دغدغه مردم را زیاد کرده یک رمز داشتیم حفظ بودیم حالا اکر کارت و تلفنمون دست کسی بیفته همه حسابها خالی میشه اخه این چه سیستمیه حداقل همه اطلاعات را روی کارتها نزنید یک فکری بکنید که اشکالات امنیتی را بر دارید
خدایا چکنیم با اینهمه خبر خوش؟
یکی از اصلی ترین دلایل گسترش کرونا همین رمز پویا هست این همه ادم باید برن تو صف عابر بانک و دست بزنن به دکمه های الوده و یا برن تو محیط بسته بانک
لطفا بنویسید چه کسانی قصد صادرات ماسک بعد از بروز بیماری کرونا در کشور را داشته اند؟
پولهای مفتی که به فوتبالیستها داده میشه ازهمین بیت المالیه که گفته میشه از تحریمها ضربه دیده، درسته؟...
مگه با این گرانی و کمبود دستمال گاغذی بازهم صادر میشد!!!
دولت بودجه 99 را با صادرات یک میلیون بشکه ای به فیمت54 دلار بسته. چون صادرات روزانه بسیار کمتر از این عدد هست و قیمت نفت در حال کاهش، پس دولت نیاز دارد تا برای تامین ریال مخارج خود، نرخ ارز را بالا ببرد. پس منتظر افزایش بیشتر قیمت دلار باشید!
...گاهی خوشبین بودن هم راه گشا .درست نیست با هم وطنانی که صادقانه کار میکنند ومیکردند برخودرمیکنیدئ..........همه را با یک چوب نرایند ...
این ماسکها حالا تو گمرک بلاتکلیف نمونه و بدست هیچک نرسه.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات